Perikles - Aveny Sundsvall

I vanlig ordning, här kommer en sen rapport från veckans förvånansvärt nog enda dans. Den avnjöts på Aveny i Sundvall i torsdags och för välljudet stod Perikles. Jag är som bekant väldigt svag för deras musik, eller på sättet de framför den, och jag blev inte besviken denna kväll heller. En ny låt noterade jag sedan senaste tillfället jag dansade till dem och det var Måns Cara mia från melodifestivalen.

 

Det som väl gjorde mig mest orolig i inledningsskedet av kvällen var att jag kände mig som enda killen på stället... nästan! Danstjejerna kom i grupper om tre och det hann komma flera grupper mellan varje kille som dök upp i lokalen till en början. Tack och lov jämnade det ut sig något under kvällen, även om det hela tiden var ett rejält överskott av tjejer.

 

Det blev väldigt varierade danser under kvällen. Allt från följsamma mysdanser, gungande snabbfoxar till ett rent förspelsförsök från en lätt berusad handväskbärande dam, något som jag tidigare har varit helt förskonad från på Aveny.

 

Resultatet av tjejöverskottet visade sig tydligt, på ett negativt sätt, efter sista pausen (01:00-01:15). Som genom ett trollslag hade i princip alla danstjejer gett upp och gått hem vilket då lämnade mig och övriga kvarvarande danssugna killar i ett vakuum där vi plötsligt fick slåss om de få danstjejer som fanns kvar eller så nöja oss med sortimentet som hängde i baren med omnejd.

 

Jag hade en liten svacka de sista 45 men helhetsintrycket av kvällen var ändå fullt godkänt. Några nya dansbekantskaper blev det under kvällen, några nygamla och trängselmässigt var det inga som helst problem att rymmas på dansgolvet.

 

Nu närmar sig det med bäbisens ankomst och jag vet inte från en dag till nästa vad som gäller. Därför har jag inte heller lagt ut något dansschema för maj månad. För kommande vecka finns avslutningen på Ersboda Fh med Expanders och premiären på Hanssons loge där Jannez spelar, i mitt medvetande.

 

Om jag dyker upp på någon av danserna eller ej vet jag nog inte förrän det är dags att åka och hur länge jag blir kvar vet jag inte heller. Kommer jag dit och sedan försvinner plötsligt så kan ni nog anta att jag fått ett viktigt samtal på mobilen, som numer ligger i min ficka när jag är på dans.

 

"kom ihåg, det finns inga genvägar till den perfekta dansen"


Kommentarer
Postat av: Katta

Väntar och väntar och väntar... Ingen rapport från Hanssons idag heller!

Postat av: Linda G

Såg på LEJondans sida att bebisen äntligen kommit. Gratulerar till flickebarnet!! Hoppas allt gick bra!

2007-05-29 @ 20:42:31
Postat av: Jenny

Grattis till lilltjejen. Kramar till er alla tre :P

2007-05-29 @ 20:58:40
URL: http://medlem.spray.se/fnasse78
Postat av: Kristina

Hej!
Här kommer en rapport från min "lilla semester" norrut!! Har nämligen varit till både Gräsmyr (i fredags) och Hanssons Loge (i lördags) på dans till Zlips! Valde Zlips eftersom dom är bland mina absoluta favoriter och för att jag ville överraska dom lite med att befinna mig på "helt fel ställe".. Det lyckades kan jag säga! :=)
Vilka dansställen, underbart vackert belägna och stora med bra dansgolv. Wow! Jag hade av naturliga skäl inga direkta förväntningar, är ju inte van med "damernas" och "herrarnas" och dessutom helt okänd. Tänkte att jag kanske inte blir uppbjuden så mycket MEN vad jag hade fel..! Det var en underbar danspublik som flitigt bjöd upp mig, till och med på "damernas" :-) På Gräsmyr kände jag ju bara två (min reskompis + en till från Ö-vik). På Hanssons Loge dök det upp desto fler som jag kände igen (från Hudik o Sundsvall) och dessutom en tjej från Dalarna!!! Snacka om att vi blev förvånade när vi stötte på varandra där!!!!!!
Jag måste säga att min första dans på Hanssons Loge inte kommer att bli den sista... och stämmer det med Gräsmyr + favoritband på båda ställena så kan det nog mycket väl bli en sväng till dit också vid tillfälle.. trots att jag har lite drygt 50 mil till Gräsmyr!
Sett på kommentarerna att du blivit pappa; GRATTIS!
Kram
Kicki från Sandviken
PS Musiken ordar jag inte så mycket om.. det var ju Zlips och det talar för sig själv! Helt enkelt KANONMUSIK!!!!!!!!

2007-06-18 @ 13:58:53
Postat av: Maria

Vore bra om du kunde göra reklam i din blogg om detta. tack :)
-----------------------------------------
Många är det som har pratat om att de saknar dansbandslåten. Men det är mycket snack och lite verkstad så nu har det startats en namninsamling för att visa att dansbandslåten är saknad. Skriv på du med

http://www.namninsamling.com/Tillbaka_med_dansbandslaten

Sitter man bara på sin rumpa och glor så händer ingenting. Man måste ta tag i saker

2008-03-19 @ 19:55:42
URL: http://www.mariachen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback