Jannez - Härnösand

Efter fyra dagar i Sundsvall dök jag så upp här hemma, bara för att efter mindre än 24 timmar vända om och åka ner till Härnösand för att dansa till Jannez. Jag hade i bakhuvudet när jag åkte att det inte var en vanlig danskväll utan valborgsmässoafton med allt vad det innebär, och det visade sig vara en lyckträff att jag hade den inställningen redan från start.

 

Det fanns givetvis en del dansfolk på plats, men huvudparten var ändå festklädda valborgsmässofirare som passat på att gå ut på måndagskvällen när de lämpligt nog var lediga dagen efter. Det gjorde att många danser bara "dansades av" eftersom det inte fanns något utrymme till utsvävningar då ens danspartner hade full huggning med att bara klara grundstegen. Men när det blev dags för gobitar som Animals och liknande myslåtar så såg jag till att få dansa med tjejer som vet hur man förvaltar en foxx.

 

Jag fick även en form av komplimang... tror jag... då jag blev uppbjuden av en kvinna som sa att hon dansat med en kille som hade uttalat sig mycket positivt och ingående om min dansstil, så hon var därför tvungen att bjuda upp mig för att stilla sin nyfikenhet.

 

Jag var kanske lite väl korthuggen i mitt svar, men å andra sidan var det dagens sanning. Jag svarade henne bara att "jag undrar hur han vet det, för jag har inte dansat med någon av killarna som är här ikväll".

 

"kom ihåg, det finns inga genvägar till den perfekta dansen"


Kommentarer
Postat av: Katta

Efter att ha läst ditt blogginlägg, inser jag att det kanske var lika bra att jag inte kunde åka på denna dans. Det är alltid en chansning att gå ut en sån kväll, framförallt på ett ställe där det serveras öl.

Postat av: Norrlandsfoxxen

Katta: Kvällen hade kunnat vara bättre, men samtidigt är det ett stort dansgolv där så man märkte inte av "vinglarna" på samma sätt som när det är trångt. Problemet var mer att hitta dansfolket när det var dags att bjuda upp.

2007-05-03 @ 09:02:00
URL: http://norrlandsfoxxen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback