Date - Matfors

Var jag trött när jag var på Aveny så var jag desto piggare när det var dags för Date i Matfors. Till min glädje (egoisten har talat) kunde jag konstatera att det inte var samma uppslutning av besökare denna kväll som gången innan då det knappt gick att röra sig på dansgolvet.

 

Avsaknad av värme behövde man dock inte oroa sig över, den översköljde oss nästan lika snabbt och obarmhärtigt som gången innan, men denna gång berodde det mer på ens egna rörelser och förflyttningar över golvet, än på trängselvärme.

 

Fram till paus njöt jag i fulla drag av varje dans, även om det kändes som att jag var lite i "otakt" med uppbjudningarna. Mina mysdansare dök lämpligt upp till de snabba låtarna medan snabbdansarna behagade infinna sig i närområdet så snart det var en lugn dans.

 

Efter paus blev det dock något stökigt på dansgolvet till en början och det berodde tydligen på att musikanläggningen i puben hade packat ihop så alla pubbesökare kom ner till danslokalen. Men uppenbarligen fick de igång den, för efter ett tag hade de flesta av dem vinglat iväg uppför trappen igen.

 

Date spelade helt okej, men det var inte riktigt den energi som de brukar bjuda på. Dessutom var det lite si och så med att hålla tiden, både i början av kvällen och i pausen.

 

Men hur som helst så hade jag en bra kväll, jag var revanschsugen efter bottennappet på Aveny och när det dessutom fanns fina ytor att ta ut svängarna på så fanns det ingen anledning till oro. Många bra danser blev det.

 

"kom ihåg, det finns inga genvägar till den perfekta dansen"


Kommentarer
Postat av: Danstanten

Härligt att det blev en bättre danskväll.. Aveny-dansen lät inget vidare just den här gången!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback