Blender - Ersboda Umeå

Det händer inte ofta, men i fredags hade jag fullt i bilen när jag åkte upp till Umeå för att dansa till Blender på Ersboda Fh. Tre danssugna tjejer och en stackars Johan som hade ryckts iväg från hemmets trygga vrå på sin 30-årsdag.

 

Efter vissa kringelkrokar (i vanlig ordning när jag ska till Umeå) så kom vi fram till dansen. Det var redan mycket folk fast klockan var före nio och jag hade på känn att det skulle bli en kanonkväll. Och det kan man lugnt säga att det blev.

 

Blender öste på i samma goda stil som alltid och flickorna löste av varandra i en aldrig sinande ström, oavsett om det lyste damernas eller herrarnas på skylten. Efter en osannolikt härlig första timme drabbades jag av två tyngre danser i rad innan vindarna åter vände till min fördel och flytet återkom.

 

Det är inte ofta som det händer, att man lyckas dansa med "rätt" personer i princip hela tiden men i fredags var det så nära full pott som det kunde bli. Att det dessutom var mycket folk men ändå inte trångt på golvet gjorde inte saken sämre!

 

Tidigare omnämnde Johan dansade inte speciellt mycket, men just innan paus var det dags för honom att bli firad. Han hamnade inte bara på scenen och blev besjungen av publiken utan hans kära fru hade dessutom ordnat så att han skulle få spela en låt med Blender, då han har vissa färdigheter i konsten att frambringa ljud ur en bas. Utmaningen klarade han med bravur, ja faktiskt så bra att han även fick spela andra låten i dansen.

 

När kvällen var över var det fem trötta men belåtna personer som slog sig ner i bilen. Fyra danseuforiska och en speleuforisk Johan efter sitt lyckade inhopp i Blender. Vi var sedan tre som höll låda hela vägen hem medan två knoppade in redan innan vi lämnat stadsgränsen. Just efter att klockan slagit tre hade jag lämnat av alla passagerare och kört de sista milen hem, för att krypa ner i sängen med pulserande vader och ett härligt välmående inombords.

 

"kom ihåg, det finns inga genvägar till den perfekta dansen"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback