Titanix - Parken Ö-vik

Efter en hel del överläggning med mig själv (och även med Therése) snörde jag på mig skorna och drog iväg till Parken för att dansa till Titanix på lördagskvällen.

 

Anledningen till min tveksamhet var att det var sk. Dubbelpub, vilket det är varje lönehelg och det innebär att man blir ganska ensam i gruppen nyktra & dansanta! Nu var jag dock inte helt ensam i den gruppen utan det fanns 3-4 killar till där som kände till den ädla konsten att föra en kvinna runt ett dansgolv utan att komma med skamliga förslag eller att placera sina händer på opassande ställen.

 

Om man sen ser mängden kvinnor som tillhörde den ovan nämnda gruppen så var de inte många fler än oss killar till antalet, (alltså nyktra tjejer som bara dansar och inte kommer med skamliga förslag eller grepp).

 

Men att bara gå runt på 4-5 tjejer på en hel danskväll funkar inte för mig, så jag sökte mig ganska snabbt utanför den gruppen och gav mig i kast med det övriga klientelet. Det resulterade i att jag åkte på en och annan "fyllstyrning" men det dök även upp några riktiga guldkorn.

 

En ung tjej stod ovanför trappen med sina kompisar och jag såg ganska snabbt hur hon följde mig med blicken när jag dansade. När den dansen tog slut gick jag fram till henne. Hon såg mig komma men började då snabbt prata med en kompis och "märkte" inte att jag knackade på hennes axel. När jag till slut fått hennes uppmärksamhet, genom att klämma henne på rumpan, så frågade jag om hon hade lust att dansa en dans. Hon försökte se nonchalant ut men hennes ögon avslöjade henne. Efter en sekunds tvekan fick jag ett avmätt "okej" och så gick vi ut på dansgolvet.

 

Hade hon varit på Ersboda kvällen innan och vi hade dansat där istället hade hon nog blivit placerad i facket "en som jag förmodligen kommer att bjuda upp fler gånger". Nu var hon på dubbelpuben och gick rakt in på topp5-listan! Leendet som hon fyrade av redan när vi dansat första låten gick inte att missförstå... hon var nöjd.

 

Avslutningsvis måste jag skriva lite om Titanix. Jag tycker det är synd och skam att de gånger som de blir bokade på Parken är det alltid Dp. De förtjänar en riktig danspublik för deras musik är det inget som helst fel på. I förrgår skrev jag att jag fått dansa till Perikles härliga version av The Ark's "the worrying kind" och hör och häpna... igår fick jag göra det två gånger till Titanix version och den gick inte heller av för hackor!

 

PS. vid en genomläsning upptäckte jag två stavfel i texten. Orden "klämma" och "på rumpan" skulle egentligen ha varit "drog" och "i armen" DS.

 

"kom ihåg, det finns inga genvägar till den perfekta dansen"

Jag har lagt till min blogg till
bloggkartan.se


Kommentarer
Postat av: LEJon

Tänk så lätt hänt det är att man råkar stava fel, att man snavar i ord likväl som det ibland kan hända i handling. Sen kan det ju i vissa fall vara rätt svårt för en godtycklig läsare att avgöra vilken av dessa former av "snubbleri" som inträffat....=)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback