Perikles - Aveny Sundsvall

I torsdags åkte jag ner till Sundsvall för att dansa till Perikles. För att vara en Aveny-dans hade jag förhållandevis höga förväntningar eftersom det var riktigt bra förra gången Perikles spelade där.

 

Det blev en mycket bra kväll denna gång med, även om det inte var lika mycket dansfolk som jag förväntat mig, men de som var där räckte gott och väl till mig. När jag skulle åka hem fick jag höra i garderoben att med matgästerna inräknade hade 540 personer löst in sig under kvällen... helt otroligt för en torsdagskväll mitt i veckan!

 

Om det är någon som händelsevis har hört The Arks senaste hit, The worrying kind, så vet ni att det är en låt med ett härligt gung i. Den fick jag inte bara dansa till en gång utan två gånger under kvällen i en helskön Perikles-version.

 

Det som jag tycker är så bra med Perikles är att de i de flesta fall gör sina versioner väldigt lika originalen och dessutom verkar de i de flesta fall ha en musiksmak som sammanfaller med min. Tar man en svängig låt som The worrying kind och gör om den så det låter dansband, då kan man lika gärna låta bli.

 

Jag dansade nästan hela kvällen, men då jag inte lyckades uppbringa någonstans att övernatta (trots att jag hade madrassen med mig!) så avvek jag när det var två danser kvar av kvällen. Jag visste att jag skulle få drygt tre timmars sömn innan det var dags att gå till jobbet och att jag dessutom hade minst en danskväll till att orka med. Och mer om den kvällen kommer i morgondagens blogg.

 

"kom ihåg, det finns inga genvägar till den perfekta dansen"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback