Omkastningar i dansschemat

Denna månad har inte mitt dansschema fått ligga ostört. Först blev det en oplanerad bonusdans på Äpplet i Umeå i början av månaden och nu blir det en ändring i helgen som kommer också. Ursprungsplanen var sådan att jag skulle åka ner till Sundsvall på lördagskvällen för att dansa nonstop till Blender och Wahlströms på Bergeforsparken.

 

Gissa då vad min kära... hon jag delar morgontidning med, i lönndom har planerat för lördagen? Jo, hon har fixat hundvakt så att vi kan åka ner till IKEA, som ligger i just Sundsvall, för att shoppa lite grejor till det blivande barnrummet!

 

Till saken hör att det är ca 16 mil enkel väg till IKEA i Sundsvall som är vår närmaste IKEA-butik. Sen är vi dessutom tvungna att åka hem och hämta vår hund innan jag, om jag skulle ha följt den ursprungliga planen, gjort mig klar för att åka de 16 milen TILLBAKA till Sundsvall, för andra gången samma dag!

 

Nog för att jag gillar att köra bil, och nog för att jag är ganska galen när det gäller dans... men någon dubbelfärd till Sundsvall blir det inte på lördag! Istället åker jag till Umeå på fredag och dansar till Blender på Äpplet. Det blir inte samma sak men det blir dans i alla fall.

 

Resten av månaden verkar det dock som att schemat ska hålla. Perikles på Aveny på torsdag nästa vecka är given, Highlights på Ersboda dagen efter likaså. Titanix på Parken här i Ö-vik på lördag är mer tveksam eftersom det är s.k. dubbelpub då, det vill säga lönehelg och 99% partyfolk och 1 % som är där för att dansa.

 

Sista helgen i mars lutar det åt en dubbel-Blender, men några detaljer återstår fortfarande innan jag kan ge klartecken till såväl Furuparken i Östersund som Matfors utanför Sundsvall.

"kom ihåg, det finns inga genvägar till den perfekta dansen"


Kommentarer
Postat av: LEJon

Menar du allvar med att offra en danskväll till Titanix på Parken? Det trodde jag inte om dig...=)
Men det klart, om prognosen pekar åt en danskväll i stil med Juldagsdansen kan jag förstå dig, fast jag skulle nog ändå passa på att få dansa till Titanix när tillfälle ges, sker alldeles för sällan!

Postat av: pappa B

Så sant som det är sagt! Och bevisen finns säkert att tillgå.
PS: Ibland är det svårt att få ut henne ur telefon *s*
Länge leve dansen!

2007-03-15 @ 14:24:24
URL: http://www.pappab.webblogg.se
Postat av: Norrlandsfoxxen

LEJon: Prognosen för Titanix på Parken är nog bättre än juldagsdansen... men vi får se. Mycket beror på vilken form jag är i efter Perikles och Highlights. Sen är man väl inte sämre än att man kan ändra sig...

2007-03-20 @ 21:54:02
URL: http://norrlandsfoxxen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback