Blender - Äpplet Umeå

Bättre sent än aldrig, så här kommer rapporten från fredagens dans i Umeå.

Det var Blender som spelade och från början av kvällen hade de tydligen problem med tekniken, bland annat så hörde inte Maria sig själv. (Jag har aldrig förstått varför de ska höra sig själva, räcker det inte att vi som dansar gör det?) Men jag tror de fixade felet, jag märkte åtminstone inget som tydde på problem senare under kvällen. Vi fick dessutom dansa till flera av låtarna från nya cd:n och det både lät bra och gick bra att dansa till.

 

Jämfört med dansen på Äpplet för två veckor sedan, när Zlips spelade, var det stor skillnad och det till det bättre. Mycket tack vare att det inte var någon stor personalfest inbokad vilket gjorde att antalet slipsnissar var mer begränsat och golvet mycket trevligare att färdas runt på.

 

Liksom när Zlips spelade var många "ersboda-dansare" på plats vilket var väldigt trevligt. Jag hade dessutom ett mycket spännande återseende, min kursledare från "Våga stuffa"-kursen som jag gick vintern 1980-81, Gun Lindgren, var på Äpplet med sin make och jag stegade kaxigt fram och bjöd upp henne till en dans.

 

Jag berättade om mitt kursdeltagande innan vi började dansa och efter första låten, när hennes mungipor nästan försvann in i öronen, lade jag till att, "Jag har inte behövt gå någon fler kurs efter det"! Inte för att hon sa något rakt ut, men jag tror faktiskt att jag fick godkänt av henne.

 

Jag utvecklade även en liten plan under fredagskvällen, men jag tog mig aldrig för att sätta den i verket. Fredagen var nämligen min och Therése bröllopsdag, och jag funderade på att be Lasse att uppmärksamma oss från scenen, något i den här stilen: "Sen ska vi ta och gratulera Therése och Örjan som firar sin femte bröllopsdag idag. Tyvärr kunde inte Therése komma, men Örjan hälsar att han har väldigt trevligt här ikväll". :)

 

"kom ihåg, det finns inga genvägar till den perfekta dansen"


Kommentarer
Postat av: Frida

Låter som du var riktigt nöjd med Äpplet senast! Visst har jag berättat att Gun & Fred är svärföräldrar till min syster? ;) Vi ses på fredag! Jag hoppas ha lite energi till dans då.

Postat av: AnnKatrin

Ja lite dans borde vi ju kunna lyckas prestera på torsdag. Ses :)

2007-03-19 @ 22:42:14
URL: http://www.dansanka.blogg.se
Postat av: Norrlandsfoxxen

Frida: Jag var nöjd, men med tanke på förväntningarna kunde man inte bli annat! :) Att Gun & Fred var det hade jag missat!

2007-03-20 @ 21:49:52
URL: http://norrlandsfoxxen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback