Om rumpklämmande på dansgolvet.

När jag är på dans är jag oftast så fokuserad på själva dansandet att jag aldrig hinner notera vad som händer på dansgolvet i övrigt. Uppblossande romanser, dispyter, havererande förhållanden, omkullbuggningar, ja allt sådant går mig i princip helt obemärkt förbi. Det enda som eventuellt fastnar på min hornhinna är när danspar lämnar golvet efter halva dansen.

 


När det händer kan man till 99% vara säker på att det inte beror på tjejen, utan att killen/herren inte hållit sig inom ramarna för vad som anses som anständigt beteende. Sista procenten har jag själv råkat ut för vid ett tillfälle. Tjejen som jag dansade med förklarade, lätt rodnande, att om hon inte gick på ”det lilla rummet” omgående så var risken överhängande att jag skulle vara blöt på fler ställen än skjortan innan vår dans var slut. Jag köpte hennes argument helt och fullt och vi slutförde vår dans senare under kvällen istället.

 


Men övriga 99% är egentligen ganska tragiska, att det ska behöva förekomma på dans överhuvudtaget. Nu är det givetvis bara en liten klick som står för alla taffligheter, ibland i oförstånd, ibland i fyllan och ibland i ren desperation. Med taffligheter syftar jag på allt från rena verbala påhopp, fräcka förslag osv, till felplacerade händer och erigerade könsorgan.

 


Min förhoppning är att ALLA tjejer/kvinnor som råkar ut för dylika incidenter säger stopp och belägg, och låter killen/mannen förstå att hans beteende inte är acceptabelt. Nu tror jag inte att det är så utan många tjejer härdar ut hela dansen med ”behandlingen” för att slippa få blickarna på sig när hon snabbt lämnar golvet mitt under en dans.

 


Nu är ju jag kille och jag kan givetvis inte uttala mig något djupare i det här ämnet, eftersom män och kvinnor är så olika i våra beteenden. Ibland brukar jag leka med tanken på ett litet experiment på dansgolvet just om det hur olika vi är.

 


Om man tog 100 danspar och lät dem dansa en dans. Killarnas uppdrag var att under första halvan av dansen förflytta ena eller båda händerna till området som ligger nedanför det som i dagligt tal kallas ryggslut. Sen skulle man räkna antalet par som slutförde dansen. Med att slutföra menar jag då par som dansar hela dansen utan att tjejen säger till killen att flytta sina händer, flyttar dem själv eller lämnar honom på golvet.

 


Jag har ingen aning själv vilket resultatet skulle bli, men jag skulle gissa på att mellan 85-95 par skulle ha avbrutit dansen innan den var slut.

 


Om man sen skulle göra det omvända… Som ni förstår är det här en helt hypotetisk tankenöt, eftersom det skulle vara hart när omöjligt att få ihop 100 tjejer som kan tänka sig att nypa en kille/man i rumpan på dansgolvet. Finns det 5 på en normal danskväll får man vara nöjd!

 


Men, om man då hade 100 tjejer som skulle utföra samma uppdrag som killarna i exemplet innan… hur många par skulle det då vara kvar när musiken tystnade? Vad tror du?


Kommentarer
Postat av: Gunnar

Svar på frågan när tjejer tafsar på rumpan:
90 par skulle vara kvar och många skulle ta en dans till!
På tal om erektioner så berättar en kompis att han fick stånd och då sa han till tjejen:
- Känner du mobilen i fickan?
- Ja, det gör jag, men det är inte klokt vad små de är nu för tiden!

2007-01-10 @ 00:41:13
Postat av: Danstanten

Jag är inte helt säker på att alla tjejer som upplever det som obehagligt om en kille håller på "fel" ställe under dansen faktiskt vågar säga ifrån till killen. Speciellt inte om det är en tjej som inte är så van vid att vara ute och dansa. Så risken är nog att en del tjejer uthärdar trots att hon tycker det känns läskigt. Tyvärr!

En sak som kan vara värd att tänka på (lite mer seriöst) är att inte alla tjejer har samma gränser. För en som är ovan vid kroppskontakt eller inte har dansat så länge kanske det känns obehagligt även om killen håller på ett sätt som i vanliga fall räknas som anständigt. Jag hoppas att alla tjejer inser att de SKA säga till om det känns obehagligt. Dansen ska ju vara trevlig! Man ska inte behöva vara spänd eller orolig över att killen misstolkar något...

När det gäller killarna så är det skrämmande men säkert sant att många killar inte skulle tycka att det är speciellt otrevligt om tjejen lägger sin hand på "fel" ställe.

Men man ska väl inte dra alla över en kam? Det måste ju finnas killar också som säger nej tack.. oavsett om de är singlar eller inte!

Postat av: Lars-Erik

Det krävs en Örjan till att generera sådana här filosofiskt hypotetiska frågeställningar och djupa funderingar. Givetvis vore det intressant att göra ett vetenskapligt experiment i hopp om att kunna bringa klarhet i frågan, det ska väl inte behöva vara så svårt? =)

2007-01-10 @ 23:49:27
URL: http://www.lejondans.com
Postat av: Norrlandsfoxxen

Gunnar: :)

L-E: Jag håller med dig, om jag fixar fram 100 klämglada killar så fixar du 100 dito tjejer. Sen kan du höra av dig till mig när du är klar... :)

2007-01-14 @ 19:50:37
URL: http://norrlandsfoxxen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback