Zlips - Aveny Sundsvall

Så mycket folk, så mycket dansfolk och… så många brudar! Kul för mig men otur för Camilla som valde att fira sin 24-årsdag med att hänga med mig till Sundsvall och Aveny för att dansa till Zlips. Kampen om de killar som verkligen dansade där var emellanåt hård och jag har aldrig behövt bjuda upp så sällan någon gång tidigare på Aveny!

 


Många var de danser som låg rejält över vad som är normalt kvalitetsmässigt för en dansrestaurang-dans och med lite tur och givetvis massor med skicklighet så lyckades jag hitta ”rätt” danspartner när Addicted to love aviserades från scenen. När jag dessutom hittade luckor på dansgolvet blev det en av kvällens absolut bästa danser.

 


Zlips levererade i vanlig ordning härliga danslåtar och jag har egentligen inget att klaga på överhuvudtaget när det gäller den danskvällen. Att Kricke fick ett skrattanfall och vi fick dansa till instrumentalmusik i en låt hade jag överseende med eftersom Aveny trots allt inte kan vara den mest stimulerande miljön man kan spela i!

 


Ett av Zlips största fans, (minst 120 kilo) diggade hårt framme vid scenen och headbangade så intensivt att han var tvungen att hålla i sig i räcket vid scenkanten för att inte tappa balansen. Hans tyngd i kombination med viss ölkonsumtion, balans därefter och det ihållande diggandet resulterade i att räcket helt enkelt slets loss ur sina fästen i golvet och fick plockas bort helt i en av pauserna.

 


Det kostar på att digga Zlips!

 


”kom ihåg, det finns inga genvägar till den perfekta dansen”


Kommentarer
Postat av: Danstanten

Jag kan nästan se honom framför mig.. han som stod och diggade och slet loss räcket :)

Postat av: Melissa//Zlips

Visst var den killen speciell! Såg du när han liftade mig upp från golvet?! Jag kunde se framför mig att han skulle ramla bakåt och jag head first med microphonen nerför halsen, blödande på golvet. Skitläskigt.

Du borde inte vara så hård mot oss om skrattanfallen. Hur kan man titta på en sånn kille som förstör scenen och är skitfull och inte reagera på nåt sätt? Även i Ersboda, det var någon som pluttade SÅ STARKT att lukten ville inte lifta, TROTS fläkten som sitter bakom Lars. Det luktade fruktansvärt illa i 20 minuter!!! Har aldrig varit med om nåt liknande förut och vi kämpade som galningar att vara mogna och fortsätta men det gick ju inte. Jag lovar att det var så illa att tårarna rann och man kunde inte andas. Om man öppnade munnen kunde man nästan smaka det. Jag vet att jag är grovt nu men så var det faktiskt och vad gör man, sluta spela? Man dansar egentligen till musiken och inte till sångaren och vi är absolut INTE nonchalanta, utan bara människor. Hur skulle andra reagera? Du skulle aldrig FATTA vad vi ser från scenen och ska vi ler och sjunger som dockor? Svårt balansgång där. Kan uppleva att folk inte förstår och är onödigt tuff mot oss ibland.

Vi är glada att du kommer ute till oss och är villg att köra så långt. Det betyder mycket, ska du veta och din blogg är väldigt intressant att läsa! Hoppas vi ses snart framöver!

Melissa

2007-02-26 @ 10:08:47
Postat av: Norrlandsfoxxen

Melissa: Oj, något "dödslyft" såg jag inte. Skönt att det gick bra i alla fall.

Jag vet att jag är lite tjatig om skrattanfallen, men den här gången skrev jag att jag hade överseende med det. Sen kan jag förstå att ni ser (och känner) mycket som vi på golvet inte märker av. Jag ska försöka tona ner det i fortsättningen.

Och självklart kommer jag och dansar till er, för dans är livet! Vi ses faktiskt redan på nu lördag i Matfors

2007-02-26 @ 10:28:01
URL: http://norrlandsfoxxen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback