Jannez - Parken Ö-vik

Igår kväll var det återbesök på Parken här i Ö-vik, en vecka efter dansmaran. Kroppen hade i stort återhämtat sig, förutom höger axel som fortfarande vill spöka lite för mig.

 


Jannez spelade i vanlig ordning kul och medryckande dansmusik och jag hade flera härligt snabba foxar igår. En av kvällens bästa lugna danser, om man ser till musiken, fick jag avnjuta med en tant i min mors ålder? men jag klagar inte, jag dansade hellre med henne än stod vid sidan om golvet!

 


Jag missade inte en dans på hela kvällen, knappt en takt faktiskt, men detta till trots fick jag vid ett flertal tillfällen höra att jag var sval (och skön), frågor om jag varit ute osv. Anledningen till den reaktionen från mina danspartners beror på att min kropp till en mycket liten del består av underhudsfett, i kombination med att Parken förmodligen behållit ventilationsinställningarna från maran, då det var över 1000 personer i lokalen? vilket det INTE var igår.

 


Som det kanske framgått tidigare så gillar jag att testa nya tjejer och dansa med många olika, och igår var inget undantag. Förutom min fru så var det bara en tjej på hela kvällen som jag dansade två danser med, övriga fick bara en dans vardera.

 


Dessutom hade jag osannolikt flyt på slutet av kvällen. När jag dansade med Therése beklagade jag mig över att jag fortfarande hade tre tjejer som jag inte lyckats bjuda upp på hela kvällen. Efter vår dans återstod endast tre herrarnas innan det skulle vara dags för kvällens sista dans, och mot alla odds så lyckades jag på de följande danserna bjuda upp alla tre som jag saknat innan.

 


Förutom att jag kände mig lätt ?frostbiten? så var jag mycket nöjd med kvällen. Det fanns många som jag gärna dansat mer med, men samtidigt många som jag inte ville missa och då är man väl inte mer än MAN.  Jag valde helt enkelt kvantitet före kvalitet? eller räknas det månne som det omvända? att jag valde kvalitet före kvantitet? Ja, jag vet inte, men kul var det!

 


?kom ihåg, det finns inga genvägar till den perfekta dansen?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback