Highlights - Härnö Dans Härnösand

Igår kväll var det så dags att fullborda veckans trippel. Detta skedde på Härnö-Dans i Härnö-Sand och kvällens musikmix levererades av de eminenta killarna i bandet Highlights.

 


Det var Highlights första spelning där någonsin och det i kombination med Melodifestivalen oroade mig lite och i början av kvällen kändes oron nästan befogad. Men många hade nog inväntat röstresultatet från Melodifestivalen innan de hastade iväg till dansen och därför fylldes lokalen som genom ett trollslag när klockan närmade sig 22.

 


Rent dansmässigt hade jag nog bara en dans på hela kvällen som inte var bra men samtidigt så hade jag inte alls lika många riktigt bra danser, sådana som man har kvar känslan och energin från ett tag efteråt, som jag haft de andra kvällarna den här veckan. Att det skulle bero på någon form av trötthet är helt uteslutet, då jag kände mig pigg och energisk hela kvällen och dansade alla danser inklusive extranumret, som gick i en rasande fart. Men det är bara att konstatera… ibland klickar det inte hela vägen!

 


Kvällens kommentar fick jag från en ung tjej som hade helt bar rygg. Jag vred runt henne när vi skulle börja dansa och frågade skämtsamt, ”och var ska man hålla här då?” Till svar fick jag: Du får hålla var du vill… och efter en stunds betänketid… men inte på rumpan! Hallå tjejer… jag frågar er bara… vad tror ni om mig?

 


Ni får givetvis svara på den frågan, men har ni tänkt skriva något som kan uppfattas negativ eller kränkande av mig… eller avslöjande, så ber jag er låta bli att skriva. :)

 


…ännu en blogg tom på kommentarer…:)

 


”kom ihåg, det finns inga genvägar till den perfekta dansen”


Kommentarer
Postat av: Danstanten

Det där du skrev på slutet om "avslöjande" det lät onekligen oroande.... /Frun


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback