Dags för kompensation!

Det måste nästan vara någon form av rekord, jag har nu överlevt elva dansfria dagar i rad. Dansabstinensen sprutar ur öronen på mig och jag törs knappt slå på radion, för då spär jag bara på lidandet... Men som de säger, efter regn kommer det solsken, vid uppförsbackens slut börjar ett medlut, när det är som sämst kan det bara bli bättre... och jag skulle säkert kunna hitta på ännu fler dåliga uttryck, men istället ska jag komma fram till det väsentliga!

I morgon ska jag på dans...  och det blir dessutom dans tre kvällar i rad! Det är sånt som kallas kompensation... I morgon ska jag njuta till tonerna av 
Zlips nere i Sundsvall när de spelar på Aveny och sen blir det Blender på fredag på Ersboda FH i Umeå. Trippeln avslutas sedan med Highlights i Härnösand på lördag kväll och jag lovar och svär att jag kommer att ha hur mycket energi som helst kvar till den kvällen trots två andra utflykterna.

Sen på söndag ska jag se reprisen på Hello Africa eftersom jag missar den på torsdag och reprisen Let's dance eftersom jag missar den på fredag, och reprisen på Melodifestivalen eftersom jag missar den på lördag... snacka om soffpotatis!

Det är en bra sak med tv-program, man kan spela in dem eller se på repriser, eller på internet... det kan man inte med en danskväll... 

Inte för att det skulle påverka valet ändå... jag har aldrig och kommer aldrig i framtiden heller stanna hemma från en dans för att se något på tv.

"kom ihåg, det finns inga genvägar till den perfekta dansen"


Kommentarer
Postat av: Katta

Samma här - skulle aldrig välja att sitta hemma framför TV:n istället för att dansa. Det finns ju video och repriser!

Postat av: LEJon

...och dessutom är ju TV-tittande i de flesta avseenden måttligt berikande, jämfört med verkligt umgänge med andra människor (eller motsvarande). Min VHS-spelare gav upp sin förmåga att spela in för flera år sedan och jag tänkte då att det väl inom kort skulle bli nödvändigt att införskaffa en DVD-inspelare. Men nu 2-3 år senare kan jag bara konstatera att jag fortfarande lever och har hälsan, trots att jag ännu inte har någon ny inspelare, och mitt TV-tittande har minskat avsevärt (kvantitativt sett)! Däremot har dansfrekvensen ökat sista åren...
Fast det klart, det smärtar ju alltid lite de måndagar jag råkar missa Plus! =)

2007-02-22 @ 12:13:18
URL: http://www.lejondans.com
Postat av: Norrlandsfoxxen

LEJon: Låter som en sund förändring med mindre tv och mer dans... Man sitter ändå så många timmar bakom diverse "burkar" så alla tillfällen till att träffa människor i verkligheten skall tas tillvara på. Och vad kan då vara mer lämpligt än dans?

2007-02-23 @ 16:50:58
URL: http://norrlandsfoxxen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback