Zlips - Ersboda Umeå

När man dansat på Aveny kvällen innan, med tillhörande kort sömn, är jag alltid orolig över att jag inte ska orka dansa "fullt ut" när det är dans redan nästa kväll. Det var jag även i fredags, men inte speciellt länge, och det var två faktorer som gjorde att kvällen blev en av de bästa på Ersboda denna säsong.

 

Den ena faktorn var kombinationen av Zlips musik, som gav mig massor av dansenergi, en massa dansanta tjejer och ett golv som var fyllt precis till rätt nivå för att kunna dansa ordentligt utan att behöva oroa sig för sammanstötningar hela tiden.

 

Den andra faktorn, som nog får räkas som den utlösande faktorn, var Therése! Sen hon blev gravid har jag omedvetet dansat försiktigare med henne, både för att jag känt till hennes begränsningar och velat spara hennes ork till danser med andra dansare, eftersom vi dansar så mycket med varandra varje danskväll. I fredags var jag egoistisk... och oj vad kul det var!

 

Våra danser tog förvisso en del energi eftersom vi verkligen körde järnet, men samtidigt fick jag massor av positiv energi så jag gick som på små moln hela kvällen. Jag hade uteslutande bra danser och några riktiga höjdpunkter under kvällen.

 

Efter dansen, på vägen hem, övergick dock de små molnen snabbt till dimma. Jag gick in i dimman och halvvägs hem fick jag lämna över ratten eftersom varken ögon eller övriga kroppsdelar behagade samarbeta i någon större omfattning.

 

Men det kostar att ligga på topp!

 

"kom ihåg, det finns inga genvägar till den perfekta dansen"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback