Wahlströms - Parken Ö-vik

Dans i Örnsköldsvik samma kväll som Modo spelar en avgörande match om SM-tecknet i hockey, samma kväll som Date spelar i Kramfors 10 mil bort och samma kväll som Svänsonz spelar i Umeå. Behöver jag berätta att jag inte krockade en enda gång på dansgolvet igår kväll?

 

Nu var det kanske inte riktigt så illa som det låter utan det kom en del folk så det var ingen brist på tjejer, eller killar för dem som föredrar sådana, att dansa med. Wahlströms spelade väl ungefär som vanligt. Ena stunden kändes det engagerat och man rycktes med bara för att någon dans senare behöva en hel burk koffeintabletter för att hålla sig vaken.

 

Jag hade en bunt trevliga danser under kvällen med såväl gamla som nya bekantskaper. En anonym bloggläsare gav sig till känna (trevligt) och vi hann även ta några varv på golvet under kvällen.

 

Det var med lite blandade känslor som jag lämnade Parken och åkte hem genom en segerrusig stad med tutande bilar och flaggviftande människor. Rent "tekniskt" hade det varit en fulländad kväll då det var fina utrymmen på golvet vilket gjorde att man verkligen kunde ta ut svängarna, samtidigt som musiken drog ner helhetsintrycket eftersom repertoaren och i vissa fall framförandet inte riktigt fick igång mig.

 

Samma människor men annat band (Perikles, Highlights, Date, Blender, Jannez, Zlips, Shake, Scotts osv.) skulle ha gett ett helt annat resultat. Då hade jag definitivt haft behov av fler skjortor än jag hade med mig igår.


"kom ihåg, det finns inga genvägar till den perfekta dansen"

Kommentarer
Postat av: LEJon

Jag lyfter på danshatten och tackar för rapporten om Wahlströms. Vi har ju historiskt sett haft rätt försumbara meningsskiljaktigheter beträffande Wahlströms så en redogörelse från dig kan jag i princip likställa med att själv ha varit närvarande, ingen särskilt hoppingivande läsning!

2007-04-17 @ 07:41:40
Postat av: Skogstrollet

Grattis på födelsedagen!

2007-04-17 @ 17:40:10
Postat av: Ankan

Grattulerar på bemärkelsedagen!

Postat av: Bettan

Måste ju bara få säja ett JÄTTE GRATTIS på födelsedagen...
hoppas att du får en bra dag...
kram bettan

2007-04-18 @ 06:58:01
URL: http://bettyboo65.spaces.live.com
Postat av: Katta

Som du vet har vårt internet inte fungerat på ett tag. Därför upptäckte jag först nu att du fyllde år i tisdags. Och jag som pratade med dej då! I alla fall vill jag önska dej GRATTIS i efterskott! Tack för sökhjälpen - tyvärr blir det ingen resa. Anledningen kan du läsa om på min blogg. Ha en trevlig helg! Hälsa Tessan! Kram Katta

2007-04-20 @ 09:45:02
URL: http://www.nogg.se/kattasplejs
Postat av: Kristina

Hej där!
Har precis hittat din blogg och vill gärna säga något om Wahlströms. Tycker dom är kanon! Dom varvar otroligt fina mysiga foxar med snabba underbara bugglåtar. Jag hade min bästa danskväll 2006 till just Wahlströms.. Det var avslutning i Malung men jag beslöt mig för att dansa till Wahlströms på Tors Loge istället. Wow! Lite folk men BRA dansfolk = Svängrum till deras otroligt snabba och roliga bugg!!! Alla vi som var där var eniga - EN HELT OTROLIGT ROLIG KVÄLL! :-) Visste direkt att det inte skulle kunna bli bättre det året.. Wahlströms är definitivt ett av mina favoritband!
Nu till Norrland... Hjälp! Jag bor i Sandviken och skulle vilja dansa längre norrut i sommar. ÄLSKAR norrlandsfoxen med dess gung... :) Ge mig förslag på riktigt BRA dansställen! Eftersom vissa dansband drar olika människor beroende på var dom spelar (är så här nere i alla fall) så vill jag nämna mina favoritband; Zlips, Wahlströms, Jannez och Scotts!
Jag vill så gärna ta en tur norrut i sommar!!!!
Tack för mig!

2007-04-20 @ 10:17:37
Postat av: Norrlandsfoxxen

Skogstrollet, Ankan, Bettan, Katta; Tack för gratulationerna!

Kristina: Kul att du hittat hit! När det gäller Wahlströms tror jag att de generellt är mer populära söderut än här uppe i norr.

Eftersom jag inte vet hur långt upp du ska så får jag ta några olika ställen.

Högs loge i Hudiksvall

Ånäsparken (Kovland) utanför Sundsvall (torsdagar)

Gussjönoret utanför Härnösand (onsdagar)

Hanssons loge i Långsele utanför Sollefteå. Min personliga sommarfavorit. Högkvalitativ danspublik från såväl Sundsvall, Härnösand, Östersund, Umeå och givetvis närområdet.

Molidens dansbana 1,5 mil utanför Ö-vik

Gräsmyrs loge mellan Ö-vik och Umeå.

Baggböle loge i Umeå (onsdagar
Bredsele loge utanför Skellefteå

Käcktjärn utanför Piteå

2007-04-22 @ 21:41:09
URL: http://norrlandsfoxxen.blogg.se
Postat av: LEJon

Bra tips allesammans, skam vore det ju annars från ett superproffs som Norrlandsfoxxen. I höjd med Sundsvall ca 10 mil inåt landet vill jag även varmt rekommendera Furuviken i Hällesjö som är mitt personliga favoritställe för dess oslagbara charmighet och trivsamma publik. Med bra band (som Jannez, Blender, Perikles) är det supertopp, onsdagskvällar 20-24. På min danssajt www.lejondans.com försöker jag täcka in alla danstillfällen som jag personligen skulle kunna tänka mig att besöka, från Hudik till Luleå. Kolla gärna där och sen är du alltid välkommen att höra av dig med specifika frågor om ställen och datum och så när det blir aktuellt.

2007-04-23 @ 21:25:00
URL: http://www.lejondans.com
Postat av: LEJon

Ett ställe till som borde nämnas, om vilket jag bara hört positiva omdömen men som jag själv ännu inte förärat med ett besök, är Älvstagården i Jättendal, dans fredagar hela sommaren.

2007-04-25 @ 09:14:27
URL: http://www.lejondans.com
Postat av: Kristina

Hej igen och TACK till Norrlandsfoxxen och LEJon för bra tips! Jättendal och Högs har jag redan lagt till mina favoriter! Ska se över dom andra tipsen och försöka få till en semestertripp "lite" längre norrut..! :) Vi får se vad det blir! Jag kommer att rapportera mina intryck, var så säker!

2007-05-22 @ 11:59:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback