Shake - Aveny Sundsvall

Shake på hemmaplan... vad kan det bli annat än succé?  Ja, det var med den tanken som jag satte mig i bilen och åkte de 16 milen ner till Sundsvall. Väl framme gick jag och Johanna upp till danslokalen bara för att finna två (2) danstjejer sittande där.

 

Visst har det varit lite folk på Aveny någon gång tidigare med, men detta var nästan löjligt. Det brukar åtminstone sitta matgäster vid flera av borden och alltid hänger det någon ölsugen snubbe vid bardisken, men när vi klev in var det helt tomt där!

 

Jag såg framför mig hur jag (i bästa fall) skulle få tillbaka mina entrépengar och sen få köra tillbaka hem utan att ha fått dansa, men efter några minuter dök det upp ett par och strax därefter ytterligare några danssugna. Att säga att det vällde in folk är att ta till överord, men innan klockan slog 22 och det var dags för Shake att äntra scenen så var det åtminstone så många där att vi var fler än medlemmarna i bandet!

 

Vi var som sagt inte många där, men vi var dansanta! Jag har aldrig varit på Aveny när det varit så lite pubfolk heller, utan de som var där var nästan uteslutande dansfolk! Och det kan väl vem som helst förstå att ett golv med gott om utrymme och enbart dansanta människor i kombination med kanonbra dansmusik enbart kan ge ett enda stort jätteplus för kvällen.

 

Shake levererade många härliga låtar och när de rev av en suverän version av "Footloose" från filmen med samma namn foxade jag så fötterna gick som lärkvingar! Aldrig har väl ett skjortbyte varit så motiverat på Aveny som i torsdags kväll!

 

Eftersom jag dansat så mycket och så länge så brukar det krävas ganska extrema situationer för att jag ska reagera över det. Utan att gå in på några närmare detaljer så kan jag berätta att i en av pauserna, när jag och Johanna satt vid ett bord och fuktade våra strupar med varsin Cola så kom det fram en kille och ville ge mig sitt telefonnummer så att jag kunde ringa om jag ville sova över hos honom. Sånt är definitivt extremt... vänligt!  :)

 

"kom ihåg, det finns inga genvägar till den perfekta dansen"

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback