Blender - Matfors Fh

Nu var det ett tag sen jag skrev här, mycket beroende på att det var ett tag sen jag var ute och dansade! Så illa blir det när man har en dansblogg och inte dansar varje dag!

 

Igår var det dock dags för lite dans, Blender spelade i Matfors och det var med hög förväntan som jag satte mig i bilen för att åka dit. Visst kalkylerade jag med värmeböljan som brukar uppstå när det är mycket folk i lokalen och visst kalkylerade jag med att det skulle vara lite stökigt på golvet... men tyvärr visade sig mina kalkyler vara allt för lågt räknade.

 

Jag hade kul... en stund. Jag hade flera bra danser... från början av kvällen. Jag hade inte ont någonstans... tills efter kvällens första paus! Men sen... då kändes det som att det brakade loss helt och hållet. Även om man bara försökte dansa lugnt och försiktigt så fick man armbågar i ryggen, klackar ner i skorna, trampningar på hälsenan och man kände sig emellanåt som flipperkulan Filip!

 

Jag försökte med yttervarv, jag testade innervarv, jag dansade i mitten, men det var fullt överallt. De lugna låtarna kunde man klara ganska bra, men så snart det blev läge för alla att bugga så krympte ytorna till en halv kvadratmeter per par och det räcker inte till... speciellt inte om andelen "vardagsrumsbuggare" är så hög som den var igår. Med vardagsrumsbuggare avser jag personer som dansar bugg av den kvalitén att de behöver en yta av ett normalstort vardagsrum för att utföra sina turer. Raka armar under dansen är mer vanligt än raka ben... mer vanligt än rakade ben med för den delen!

 

När det samtidigt kommer folk, och då menar jag DANSfolk från Östersund, Umeå, och Hudiksvall, för att nämna några som åkte långt, så vill man verkligen passa på och dansa med dem... bara det går! Det gick tyvärr inte igår... inte på det sätt jag ville i alla fall.

 

När Lasse frågade vid kvällens slut om publiken hade haft kul så sträckte jag upp två tummar, men det var mest till honom, bandet och musiken som hade spelats där. Fast jag bara hört de nya låtarna från skivan vid ett tillfälle tidigare så har jag redan hunnit ta till mig dem och får härlig dansenergi från dem.

 

Sista passet på kvällen (det var två pauser pga värmen) genomförde jag i min favorit t-shirt som jag bara använder vid mycket speciella tillfällen. Trots texten som är tryckt på bröstet så uteblev reaktionerna helt och hållet under timmen jag använde den. Men det är väl bara så... det finns ingen anledning för en tjej att titta på killens bröstkorg, medan en tjej med tryck på tröjan däremot får finna sig i att texten hamnar mer i ögonhöjd... :)

 

"kom ihåg, det finns inga genvägar till den perfekta dansen"

 

Kommentarer
Postat av: Skogstrollet

...fast det var ju tur att det var mer raka armar än raka ben. Raka ben i bugg är ingen hit...;-) Fast det är å andra sidan int raka armar heller...

2007-04-02 @ 09:22:44
Postat av: Ankan

Som den tjej jag är så missade jag helt och hållet att det stod något på tröjjan. Men jag såg att den var gul i alla fall :) Vad stod det?!

Postat av: Norrlandsfoxxen

Skogstrollet: ...hur är det med rakade ben i bugg då? :)

Ankan: Jag är hemskt ledsen, men min religion förbjuder mig att skriva det här! Du får ge dig till tåls tills nästa gång jag har den på mig på dans. :)

2007-04-02 @ 12:24:42
URL: http://norrlandsfoxxen.blogg.se
Postat av: Dr, DANz

Kul kväll men man kunde verkeligen inte slappna av ! Man fick vara på helspänn o parera (så gott de gick) för att rädda hem Damen ;) i gott skick
Skulle nog behövas utröstning a´la Lets Dance ! Eller så skulle man kunna ge Gult kort alt, DANzstraff ev för hela säsongen (för vissa iaf)
Följer din blogg med glädje ! Mäste ju kolla om man missat nån Kul Dans 8-)
Dr DANz...

2007-04-02 @ 13:37:59
Postat av: LEJon

Tyvärr tvingas jag dra slutsatsen att Matfors Folkets Hus helt enkelt är för litet för att svälja den mängd människor som dyker upp när man har idel bra band och därtill en uppenbart svältfödd danspublik. Finns väl tyvärr ingen enkel metod för att uppnå förbättring...

2007-04-02 @ 16:28:56
URL: http://www.lejondans.com
Postat av: Norrlandsfoxxen

Dr, Danz: Jag kan inte annat än hålla med, vissa skulle ha fått Danzstraff för resten av kvällen. Synd på ett i övrigt kanonställe att dansa på. Kul danser missar man inte... ;)

LEJon: Du skriver det jag sa i bilen på vägen hem... Matfors har blivit FÖR populärt, och "problemet" är att lokalbefolkningen vägrar ge upp sitt enda vattenhål, vilket är fullt förståeligt. Trist nog har ju de som raglar runt på golvet betalat samma slant som oss övriga och har därmed samma rätt att delta. Än värre är det väl att de dessutom bidrar mer till kassan än vi gör... :(

2007-04-02 @ 20:18:06
URL: http://norrlandsfoxxen.blogg.se
Postat av: LEJon

Sundsvallsregionen är uppenbarligen i behov av en ny seriös arrangör av regelrätta (ej krogbaserade) dansarrangemang vintertid.

2007-04-03 @ 13:53:08
URL: http://www.lejondans.com
Postat av: Ankan

Jag kan inte annat än att hålla med! Det är helt sjukt att en stad av Sundsvalls storlek inte har något dansställe. Tidigare körde folkan i Skönsberg dans men det var ju många år sedan... Och efter min totalt misslyckade kväll i Matfors så känns inte den lokalen så frestande längre. Det är ju en fördel när man kan dansa utan att trängas samt att det inte är så trångt att man inte kommer förbi och fram när det är dax att bjuda upp. Men det är klart att jag åker till Matfors nästa gång ändå = ) För dansa bör man annars...

2007-04-03 @ 19:56:09
URL: http://dansanka.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback