Blender + Date Brunnsparken Örebro

Här kommer en något försenad rapport från non-stopdansen på Brunnsparken i Örebro. Det var mitt första besök där och jag blev mycket imponerad av såväl lokal som golv. Redan när vi kom dit var det rejält mycket folk och medan jag väntade på att Therése skulle komma från garderoben så fick jag anledning att testa den sydländska danshobbyn nobbning.

 

Givetvis var det en kvinna som hann fram och ville dansa innan Therése hunnit ner till mig vid golvet, men till skillnad från den inhemska taktiken så reparerade jag skadan senare och bjöd upp den uppbjudande damen till en stilla fox.

 

Jag dansade i princip alla danser under kvällen och blev uppbjuden en hel del faktiskt, lite överraskande när man är så långt hemifrån och på ett nytt ställe. Nobben fick jag två gånger, andra nobberskan svarade mig att hon väntade, vilket hon verkligen gjorde. Hon stod på samma ställe och väntade i två danser innan killen med rätta måtten på överarmar och bröstkorg dök upp. Själv hade jag två kanonroliga danser under tiden. Det gäller att prioritera och jag prioriterar dans.

 

Något som verkade ganska vanligt på Brunnsparken var detta med dubbeldanser, att man dansar fyra låtar i rad. Jag anammade det från början men efter ett tag så övergav jag det eftersom jag hellre dansar med många olika än bara med några få. Den taktiken har jag alltid hållit fast vid och det är nog därför jag nästan kan åka var som helst på dans och ändå träffa på tjejer som jag dansat med tidigare.

 

Som vanligt, trots att det var non-stop, så gick kvällen allt för snabbt. Många roliga danser blev det och det var inte svårt att få dansenergi när det är två kanonband som står på scenen. Det var många som jag velat dansa med men inte hann, men dem får jag bjuda upp nästa gång jag kommer dit.


En liten höjdpunkt eller vad man nu ska kalla det inträffade när "vänterskan" just nobbat mig. Sekunden efter blev jag uppbjuden av en tjej som jag dansat med tidigare under kvällen. Väl ute på golvet vänder hon sig till mig och säger: "Vilken miss hon gjorde!" Tro det eller ej, men efter den komplimangen var jag svarslös.


"kom ihåg, det finns inga genvägar till den perfekta dansen"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback