Blender - Aveny Sundsvall

Efter förra veckans sköna dansupplevelse på Aveny med ett halvtomt golv utan pubdansare så var vi tillbaka till ordningen när Blender hade riggat sina prylar på scenen. Mycket folk var det, en del mindre dansanta personer buffade sig runt på golvet och ett härligt drag på scenen. En svacka hade jag under kvällen, när en vardagsrumsbuggare dunkade på mig så att jag nästan tappade andan och när jag vände mig om möttes jag av ett hånflin som jag gärna "jämnat med marken" med en välriktad känga.

 

Men eftersom jag är en snäll (och klen) person så nöjde jag mig med att tänka en del elaka tankar och fundera ut lämpliga hämndaktioner som jag kan använda mot honom någon gång när jag har bra skor och fint flås så att jag orkar springa långt och länge.

 

Men förutom den incidenten så gick kvällen i stort sett friktionsfritt fram, och jag passade på att experimentera lite då det var ett visst överskott av tjejer och det i kombination med demokratisk dans. Till skillnad från övriga killar så gav jag helt enkelt sjutton i att bjuda upp första timmen och som jag anat redan innan så fick jag dansa hela tiden! Norrlandstjejer är helt enkelt mer vana att ta för sig och bjuda upp.

 

Summa summarum så blev det en mycket trevlig kväll med bra musik och trevligt sällskap både på och bredvid dansgolvet. I sista pausen inhandlade jag Blenders nya cd som poppades hela vägen hem i bilen morgonen därpå. Även om jag redan känner igen och tagit till mig flera av Blenders nya låtar så ska det bli spännande att dansa till dem nästa gång när man dessutom hört skivan ett antal gånger.

 

"kom ihåg, det finns inga genvägar till den perfekta dansen"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback