Zlips – Ersboda Umeå

Igår kändes det som att det var ”gamla” Zlips som stod på scenen, flams-Zlips som det var på Petras tid. Redan under någon av första danserna fick Melissa ett kort skrattanfall och efter pausen bröt det ut ordentligt för Kricke som skrattade sig genom en hel låt.


 

Det är jättekul att de trivs med varandra och har kul på scenen… men varför inte köra en instrumental låt och skratta med varandra under den istället? Jag vet inte om de tror att vi är roade av att höra deras skratt när vi dansar, men jag tycker det är ungefär lika kul som om två stand-up komiker skulle stå på scen och skämta med varandra utan mikrofoner… och allt man hörde var när de skrattade åt varandra.


 

Så har jag fått det sagt, så då kan vi gå vidare med själva dansrapporten.


 

Glädjande så var det riktigt mycket folk på Ersboda igår, till skillnad från de senaste danserna. Dansmässigt blev det dock istället lite sämre än exempelvis när Highlights spelade, eftersom det var ganska trångt på golvet. Speciellt när Zlips drog igång min favorit Addicted To Love av Robert Palmer så led jag över att det inte fanns några ytor att svänga loss på.


 

Det är också kul att Zlips har upptäckt att det finns topplistor med musik som vanligt folk lyssnar på. Att få höra såväl Martin Stenmark som Pink och dessutom ”Everything” på sista dansen, de två sistnämnda med fantastisk sång av Melissa, är jättekul tycker jag.


Sammantaget var kvällen helt okej, lite hög volym emellanåt, men säger man inte till får man skylla sig själv. Ingen danskväll jag kommer att minnas länge, men det blir ofta så när det är bra musik, bra dansfolk, men dåligt med utrymme så man mest får inrikta sig på att inte krocka

Kommentarer
Postat av: Melissa

Gud, va roligt att kunna läsa vad ni tycker! Såna kommentaren är jätteviktigt för oss så att vi kan ge er allt som (eller så mycket som bara går) ni förtjänar och vill. Det värmer mycket att du gillar nya låterna och jag kan förstår att det är inte kul när vi skrattar mitt i låten ibland. Jag kan hålla med ditt tankesätt men det är ju så svårt att håller sig ibland. Ni ser ju själva vilka jäckla roliga killar de är och jag är bara mänsligt. Ibland kan jag känna mig lite oproffsigt men å andra sidan, föredrar man inte att höra lite skratt i mitten av vissa låter istället för att bara hör backgrunds musik spelade av människor med sura minnen på sig? För att det finns ju mycket sånt också som jag kan tycka är astråkigt!

Vill absolut inte hänga upp mig på kritiken för att det är ju bra och jag ska försöker hålla mig lite bättre! Men kanske man kan förstå varför lite mer med en förklaring :-)

Är såååå tacksamt att ni kommer överhuvudtaget och skulle jättegärna vilja hör av dig via mail när du har några förslag på låtar osv!!!

Har det bra och jag hoppas vi ses igen snart!

Postat av: Norrlandsfoxxen

Melissa: Kul att du hittade hit! Jag ser mycket hellre glada ansikten på scenen, och skratta måste man få göra, bara det inte blir för mycket. När det gäller låtförslag lovar jag att återkomma så snart jag har någon bra idé.

2006-12-17 @ 22:31:45
URL: http://norrlandsfoxxen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback