Många ställen blir det på 30 år

Nästa sommar har det gått 30 år sen jag dansade för första gången. De senaste dagarna har jag suttit och funderat och försökt minnas alla de platser som jag någon gång dansat på. Och här kommer listan... håll till godo

 

Luleå: Hotell Scandic


Piteå: Folkets hus, Käcktjärn


Byske: Folkets park


Skellefteå: Folkets park. Hotell Scandic


Skelleftehamn: Rotan


Bredsele: Bredsele park


Bursiljum: Folkets park


Åmsele: Lossmen-Skirvingen


Ånäset: Royal


Sävar: Täfteå loge, Grand, Ivarsboda loge, Norums Bygdegård


Umeå: Universum, Ersboda, Baggböle, Tegslogen, Äpplet, Blå kök & bar, Galaxen, krogen Krogen


Vännäs: Vännäs medborgarhus


Vilhelmina: Folkets hus, Hotell Wilhelmina, Dalasjö-Silverdalen


Åsele: Folkets hus


Lycksele: Hotell Lappland


Tärnaby: Udden


Nordmaling: Gräsmyr, Norrskenshallen


Örnsköldsvik: Parken, Molidens Folkets park, Kerstins Udde (Trehörningsjö)
Isladan Bjästa

Junsele: Junsele Folkets hus


Sollefteå: Hullsta gård, Hanssons loge (Långsele), Ärstaparken


Kramfors: Bollstabruk Folkets hus


Härnösand: Härnö dans & konferens, Brännaborg, Gussjönoret


Östersund:  Östersunds Folkets hus, Furuparken

Sundsvall: Aveny, Skönsberg, Bergeforsparken, Ånäsparken (Kovland), Tonsalen


Matfors: Folkan


Hudiksvall: Folkets hus, Högs loge


Söderhamn, Folkets Hus


Gävle: Estraden


Stockholm: Yesterday, Mälarsalen

Örebro: Brunnsparken

Mölndal: Ibis Hotell


Halmstad: Västerhagen (Haverdal)


Tranås: Parkhallen


Nässjö: Björnholmen


Växjö: Växjö Folkets park

Munka Ljungby: Ekebo


Agadir, (Marocko)


Reykjavik,  (Island) Hotell Loftleidir


Chania, (Kreta)


Puerto de la Cruz och Playa de las Americas (Teneriffa)


Alcudia, (Mallorca)


DFDS Färja mellan Göteborg-Newcastle


(Listan kommer att uppdateras fortlöpande då jag bland annat saknar namnet på ett dansställe utanför Söderhamn där jag dansade sommaren 1981 när jag gjorde lumpen. Jag hoppas även att få lägga till några nya dansställen under de kommande åren.)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback