Jannez - Parken Ö-vik

En sak som slog mig tidigt igår på dansen var hur olika publik Jannez drar beroende på var de spelar. Varje gång de spelar på Parken är danspubliken av äldre årgång och jag förstår inte varför det är så just här. Men det är den yngre publikens förlust, och det fåtal under 35 som sökt sig dit verkade då väldigt nöjda med kvällen.

 


Till den skaran räknar jag även in mig själv… inte till de under 35 utan till de väldigt nöjda. Jannez musik är härlig och medryckande att dansa till och kvällen fylls med svängiga och mysiga danser vare sig man vill det eller inte. En del bekanta ansikten hann jag avverka på dansgolvet under kvällen och även några nya bekantskaper, vilket alltid är lika trevligt.

 


En ”incident” inträffade också under kvällen och den stod Jannez för. Mitt under en lugn och mysig dans gick Kjelles ”gaspedal” sönder. Men efter lite pausmusik och frenetiskt arbete uppe på scenen så kunde han åter gasa och dansen fortsätta. I sammanhanget vill jag också ge ett stort plus för att de sen, trots att klockan visade på full tid, spelade alla danser som skulle ha hunnits med på ordinarie tid om inte gaspedalen pajat.

 


En glad nyhet fick jag höra från en av mina danspartners, och det var att Parkaden i Härnösand… hos mig mer känt som Härnö dans & konferens, har bytt ägare och kommer att börja med dans igen. Första dansen är enligt henne den 9 december och Martinez spelar. I vilken omfattning det sen kommer att vara danser där visste hon inte, men förmodligen är det upp till oss som dansar att visa hur ofta vi vill ha det… genom att komma dit.

 


Apropå att komma dit så hade jag trott att det skulle komma fler till Parken igår, men samtidigt anade jag att vädret skulle ”skörda sina offer” då det både var blåsigt och halkigt ute. Arrangören hade nog också förväntat sig en större publik, av inställningen på ventilationen att döma.

 


I pausen valde vi att sitta nere i garderoben eftersom det var så kallt där uppe, och man kände det också väldigt tydligt under gaspedals-pausen, och det var faktiskt samma sak förra helgen, då Highlights spelade. Men den gången gick jag och sade till…

 


Igår löste jag problemet med kylan genom att krama mina danspartners lite extra istället…


Kommentarer
Postat av: Frida

Tack för änu en trevlig helg tillsammans! Vi ses igen på fredag :) KRAM

Postat av: Hon i Norrland

Appropå att krama sina danspartner extra när det är kallt... Stor kram till DIG/ER och grattis till den glada nyheten jag läste i danstantens blogg!! Kram Linda & co

2006-11-14 @ 18:39:42
URL: http://blogg.passagen.se/bara-linda

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback