Jannez - Aveny Sundsvall

En sak som slog mig när jag satt i bilen igår, på väg ner till Sundsvall, var att en danskväll på Aveny ungefär är som rysk roulett. Antingen blir det helt okej eller så är det helt dött. Men eftersom jag tycker att rysk roulett är ett trevligt spel så fortsätter jag åka ner dit lite nu och då.

Det som jag tycker är bäst med rysk roulett är att det är så enkla regler. I många andra sällskapsspel är man nästan ovänner innan man ens fått ut spelpjäserna på planen, på grund av dubbeltydiga och svårförståeliga regler. I rysk roulett behöver man aldrig tveka om vem som har vunnit eller förlorat vid spelets slut. 


Som ni säkert märkt för länge sedan så har jag nu totalt tappat spåret i min rapport och tvingas nu till en totalt lagvidrig u-sväng för att komma i rätt riktning igen.

 


Jag vet faktiskt inte hur jag bär mig åt, men jag har hittills bara ”vunnit” när jag åkt ner till Aveny. Igår var det inte knökfullt med folk som det var när Blender spelade där, men det var fullt tillräckligt för att det skulle bli en bra kväll. Dansfolket var i majoritet men givetvis är det kavajnissarna som märks mest.

 


Kvällens ”höjdpunkt” var när en kavaj i 55+ sneddade över golvet för att skämtsamt dansa på sin jämnårige kavajkollega som befann sig framför scenen! Att han och hans fru (?) under tjurrusningen mot scenen manglade ett antal dansande par verkade han inte alls märka.

 


Jannez
spelade i vanlig ordning bra men de höll verkligen på att ställa till det för mig! De hade helt utan förvarning ändrat spelordningen sen fredags och lördagsdanserna så jag höll helt på att missa när det var dags att hitta rätt partner till ”sleeping child”.

 


Sen kunde jag ha åkt på en propp igår, men som tur verkar Kjelle-trummare vara en snäll kille. I en av pauserna stannade han i sällskapet som jag stod med och fick då kommentarer om sin genomsvettiga skjorta. Det var då som jag passade på att klämma ur mig en typisk ”Ardy-kommentar” (se min hemsida). ”Men hur kan du bli så svettig som sitter hela tiden?”


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback