Highlights - Parken Ö-vik

Jag gick in på ett engelsk-svenskt lexikon på nätet och skrev in ordet highlight. Jag fick tre olika innebörder till svar, nämligen ”framhäva”, ”höjdpunkt” och ”huvudattraktion”!


 

Igår dansade jag till HighlightsParken i Ö-vik och jag måste säga att de nog har det absolut mest rättvisande bandnamnet av alla. Trots att dansgolvet bara var halvfullt så klev killarna in på scenen och gav järnet hela kvällen.


 

Deras låtval passar mig perfekt i såväl smak som tempo. Välkända topplistelåtar från 70-talet och fram till idag. Dessutom tycker jag att de i många fall ligger väldigt nära originalet, vilket långt ifrån alla band varken klarar av eller försöker.


 

Om man sen ser till danspubliken igår så var den väldigt blandad, både åldersmässigt och kvalitetsmässigt. Jag förvånades över att det var så få dansare av den yngre generationen som sökt sig till Parken, när Highlights spelat här uppe tidigare så har det kommit bra med folk och omdömena har enbart varit positiva. Men kanske spelade det in att det var allhelgonahelg och andra aktiviteter var inbokade?


 

För egen del så tackar jag de som uteblev för det ökade utrymmet på dansgolvet och beklagar samtidigt det faktum att de gick miste om en kanonkväll.


 

Avslutningsvis vill jag framhäva att Highlights är ett mycket bra dansband som nu återfinns på min topp-3 lista, att jag hade många höjdpunkter under kvällen, såväl musik- som dansmässigt, och att jag inte kommer på något klurigt sätt att få in ordet huvudattraktion här.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback