Svänzons+Shake - Ersboda Umeå

Mycket ska man få vara med om innan dansskorna ställs på hyllan… exempelvis något så udda som nonstop-dans med paus! Det var precis vad alla vi på Ersboda Fh blev bjudna på när höstens sista danskväll avklarades i fredags.

 


För musiken stod Svänzons och Shake, de senare en fräsch och härlig nykomling i det, sen Boogarts avsked, allt tunnare urval av moderna band som står till buds. Gemensam nämnare för banden är att båda kommer från Sundsvallsområdet, skillnaden mellan dem var rutinen… men det märktes inte denna kväll. Det var en helgjuten insats av båda banden och jag njöt av varje stund på dansgolvet.

 


Den något oväntade pausen kom efter ca 3 timmars dans och varade i 15 minuter, vilket faktiskt var ganska lyckat eftersom att de flesta fikasugna redan hade hunnit klara av sin paus och kön till fikat blev därför ganska kort.

 


Apropå dansskor så var de en historia i sig själv. Efter besöket i Stockholm och Mälarsalen förra helgen så lyckades jag glömma mina dansskor hos min polare, vilket jag inte upptäckte förrän det var dags att ge sig av mot Umeå. Eftersom nöden inte har någon lag och jag inte har några reservskor (än), så blev det att kleta lite silvertejp under de grova sulorna på mina vanliga skor.

 


Jag var lite orolig att dansa i ”nya” skor i fem timmar, men fötterna klarade sig jättebra. Däremot kände jag av ena höften, men det berodde nog på att sulorna var hårdare och att de dessutom har en klack som gav en annan lutning på kroppen.

 


Hur som helst hade jag många härliga, roliga och mysiga danser under kvällen och det var med viss förvåning som jag mötte beskedet att det var dags för kvällens sista dans. Ibland är det svårt att förstå att fem timmar kan gå så snabbt.

 


”kom ihåg, det finns inga genvägar till den perfekta dansen”


Kommentarer
Postat av: Linnea

Pausen i dansen förvånade mig storligen också.. Vet du om det var någon miss av något slag?

2006-12-20 @ 20:43:11
Postat av: Norrlandsfoxxen

Ingen aning... men jag tror inte det. Vi får nog leva i ovisshet!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback