Expanders - Parken Ö-vik

En sak som jag värderar högt när jag ska på dans är att vara i tid innan dansen börjar. Därför kände jag lite oro igår när vi närmade oss Parken med bara några minuter tillgodo. Samtidigt hade jag dock vetskapen om Ö-viksbornas utgångsbeteende som lugnande motvikt, eftersom de sällan orkar ta sig iväg ut i nöjeslivet förrän framåt elvasnåret på kvällen.

 


Den teorin visade sig dock inte hålla på juldagen utan när vi svängde in på parkeringen möttes vi av en lång, svart, otäck ringlande kö från entrén. Kön var säkert närmare 40 meter lång och det tog ganska exakt 30 minuter att komma fram för att betala in sig.

 


Som ni kanske redan nu kan ana så hann vi inte i tid till första dansen? det var inte ens nära. Men trots den långa kön och den kaotiska garderoben, som vi undvek genom att jag sprang ut till bilen med jackorna, så var det inte mer än 10-12 par ute på dansgolvet när vi kom upp. Observera att jag inte skrev danspar? för om man hade räknat dansparen på golvet hade det blivit betydligt färre.

 


Efter att vi kommit in fortsatte det att välla in folk, i princip hela kvällen? dessvärre var det väldigt långt mellan de som kunde, och ville, dansa. Det var stökigt och knuffigt och krossade flaskor och utspilld öl överallt? och då syftar jag på området utanför dansgolvet. På dansgolvet var det också en del glas och fläckar av utspilld öl, men någon speciell trängsel kan man inte påstå att det var? snarare var det nästan lite väl stora utrymmen ibland så man rent blev andfådd på de snabbare låtarna.

 


Expanders hade ingen tacksam uppgift men jag tycker att de fixade den bra. Publiken var totalt oengagerad, till och med när de sa att, ?nu var det länge sen vi fick en riktig applåd? så var det på sin höjd 6-7 personer som reagerade. Å andra sidan var det nog inte så många fler än så som var nyktra där igår så?

 


I vanlig ordning dansade jag både med tjejer som brukar vara på dans? och den biten var ganska snabbt avklarad igår, och sen gav jag mig även på dem som definitivt INTE brukar vara på dans, åtminstone inte den typ av dans som jag gillar. Att stå på ett discogolv och vifta med handlederna så man inte blir svettig och undvika att ?lacken krackelerar? är inte mycket till dans i mina ögon.

 


Jag vet inte om jag bara hade en dålig kväll eller vad det var, men jag har nog aldrig blivit nobbad så ofta som jag blev igår efter paus. Men samtidigt har jag det med i beräkningen, bjuder man upp discobrudar som tycker att killar som dansar närmare än en armlängds avstånd från dem på discot är närgångna, kan det vara kämpigt att få med dem ut på en foxtrot.

 


Men friskt vågat, hälften vunnet? den typen av nobbning är då inget som sätter sig på självförtroendet. Hade det varit en vanlig danskväll med det resultatet som jag hade igår hade jag däremot aldrig gått på dans igen? någonsin!

 


?kom ihåg, det finns inga genvägar till den perfekta dansen!?


Kommentarer
Postat av: zaq

Hupp!
Var det därför du såg så förvirrad ut när jag bjöd upp, och svamlade något märkligt -eller bara juldags-skoj-humör?

Men instämmer i både din och danstantens reflektioner..

2006-12-31 @ 09:57:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback