Blender - Aveny Sundsvall

Det finns flera likheter mellan Aveny i Sundsvall och Äpplet i Umeå. Det är krogmiljö i båda fallen, det är ganska små dansgolv och den här årstiden, julbord och personalfester i parti och minut. Men ändå är det stor skillnad.

 


Igår var det dukat julbord för 130 personer på Aveny och matgästerna hade underhållning i form av Ständut blakk” (vilket är norrländska och betyder ”ständig pank”) I Umeå var det 250 personer och en sång- och dansgrupp som uppträdde. Så långt var mycket likt mellan de två ställena, men när dansen tog sin början upphörde likheterna omedelbart.

 


Jag kan inte exakt sätta fingret på VAD det är som gör Aveny så mycket bättre, men jag tror att det är en kombination av att det är bättre dansare/mer dansfolk där och att ”kavajerna” först sitter och tittar på dem som dansar och då kanske snappar upp ett och annat innan de själva vågar sig upp på golvet.

 


Jag hade i alla fall en mycket trevlig kväll igår och fick många bra danser. Mitt högra knä vill dock fortfarande göra ont och ”klicka” emellanåt, men jag upptäckte igår att det bara var när jag dansade med partners som inte var helt följsamma som det klickade.

 


Jag får trösta mig med att det inte är alla som har en dansstilsbedömare inbyggd i kroppen. ”Din följsamhet får en sjua på en tiogradig skala, mitt knä klickade bara tre gånger under vår dans”

 


Blender
levererade i vanlig ordning, jag vet inte hur de bär sig åt men de verkar aldrig ha en dålig kväll oavsett var de spelar.

 


I kväll vilar jag knäet men i morgon ska jag klicka runt på dansgolvet i Matfors där Blender spelar. Rapport från den dansen kommer i en blogg nära dig på söndag.

 


”kom ihåg, det finns inga genvägar till den perfekta dansen”


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback